Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

woensdag 28 mei 2014

New and improved (and improved again and again and again ...)

Als je een product verkoopt dat mensen (vaak) niet echt nodig hebben (of zo regelmatig kopen dat het gevaar bestaat dat ze puur voor de verandering eens een keertje bij de concurrent gaan kijken) is het zaak van tijd tot tijd met iets nieuws te komen, zodat de klanten er niet op uitgekeken raken.

Vandaar dus de schier eindeloze stroom aan vernieuwingen - soms echt vernieuwend, meestal trendy (powerfood bessen in je vruchtensap) of vergezocht, waarbij de vernieuwing zit in details waarvan het soms niet eens duidelijk is waarom men dat dan niet eerder bedacht heeft, zo voor de hand liggend is het.

Soms wordt de boel gewoon belazerd en is iets helemaal niet nieuw, maar wordt het gebracht als een revolutionaire nieuwe vinding - aardig voorbeeld daarvan vind ik zelf de tv-reclame van een paar jaar geleden voor keukenpapier dat niet scheurt als het nat wordt - een uitvinding die zo'n 60 (!) jaar geleden ook al eens als nieuw op de markt gebracht is.

Voorbeelden van de eindeloze vernieuwing in details zijn maandverband, gezichtcremes met steeds een andere specifieke taak zoals het bestrijden van 'de zeven tekenen van veroudering' of hydratering van de huid, keukenpapier, zakdoekjes, luiers,etc. etc. 

Hoe saaier het product, hoe spectaculairder de lijst met vernieuwingen :-)

Hieronder een vrij recent voorbeeld (2003) van maar liefst 10 vernieuwingen aan Pampers luiers - vooral dat de nieuwe Koala-sluiting ronder is lijkt me van wezenlijk belang voor moeder en kind.


Pampers luiers, SPAR Recepten, 2003

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen