Please feel free to comment, critise or send us your additions and suggestions for future blogs; as a dealer, I also buy new material, send your offer to ads@srok.nl.

Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

zondag 11 augustus 2019

Miner's modern cosmetics

(this post is part of our Modern Living series, for more info follow this link)

Miner's "top-ten" cosmetics, Picturegoer, December 7, 1957
This Miner's cosmetics ad from 1957 we found taps into "modern" English youth culture to advertise its products.

The brand presents itself as with-it through making lots of references to music: Miner's "top-ten" cosmetics offer a "hit parade" of beauty products, you'll be "right on the beat" (a reference to 1950s beat music) with their "beauty aids", and Miner's Super-Stay lipstick is a "top hit" that is available in "pop colours".

According to the text, Miner's is "as modern as tomorrow's mood". Buy it, the ad suggests, and you'll be dancing and flirting at the dance hall, dressed in "your style, your colours" - like a truly modern girl. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten