Please feel free to comment, critise or send us your additions and suggestions for future blogs; as a dealer, I also buy new material, send your offer to ads@srok.nl.

Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

woensdag 16 oktober 2019

Modern Old Dutch Cleanser

How do you work the word modern into advertising for a product with the name "Old Dutch Cleanser"?

The answer is simple, and very clever indeed: by not concentrating on the product - something cannot be both old and modern at the same time, but by focusing on the packaging instead:


Old Dutch Cleanser, Saturday Evening Post, 1939

Or, like they did the year before, by focusing on the buyer:

Old Dutch Cleanser,1938



A very clever bit of advertising ...


[1] Modern Living series, for more info follow this link

Geen opmerkingen:

Een reactie posten