Please feel free to comment, critise or send us your additions and suggestions for future blogs; as a dealer, I also buy new material, send your offer to ads@srok.nl.

Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

woensdag 8 februari 2012

Movie ads

Filmaffiches zijn een geliefd verzamelobject - maar hun formaat is dusdanig dat (toegankelijk) opbergen wel erg veel ruimte kost. Met name in Amerikaanse tijdschriften in de jaren 50 verschenen met enige regelmaat advertenties voor films in de populaire familiebladen zoals Collier's, waarvan ik er dan ook een paar in mijn verzameling heb, uiteraard zijn deze slechts een flauwe afspiegeling van de grote affiches.

Van een heel andere orde zijn de veel kleinere advertenties die je in kranten vindt op de pagina naast de lijst met films die op dat moment in de plaatselijke bioscoop draaien. Uiteraard allemaal in zwart-wit en vooral de advertenties voor de diverse B en sexfilms zijn ware "juweeltjes" van suggestie en sensatiezucht.

Vandaag een voorbeeld van een SF film: Invasie uit het heelal van Nathan Herz.


De film draaide in November 1962 in Thalia in Den Haag. Ik heb de foto wat groter gemaakt dan normaal in deze blog, zodat de dodelijke stralen - ik dacht eigenlijk dat die hun hoogtepunt beleefden in B-films uit de jaren 50 - goed tot hun recht komen.

P.S. Toch nog even opgezocht voor de volledigheid: de oorspronkelijke titel van de film was The Brain from Planet Arous uit 1958 (ik had dus toch goed wat betreft de datering van de death rays).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten