Reclamemakers gebruiken veel verschillende technieken om potentiele kopers van hun producten te verleiden tot aankoop - ze kunnen hoog opgeven over de kwaliteit c.q. exclusiviteit van het product (
horloge ads) of juist vertellen hoe veel goedkoper het is dan het product van de concurrent (
supermarkt ads), ze kunnen het doen voorkomen of het kopen c.q. consumeren van het product een begerenswaardige levensstijl met zich meebrengt (
whiskey ads), ze kunnen proberen indruk te maken op de kopers met het noemen van geheimzinnige ingredienten (
de dispergon-A in de Prodent tandpasta) of zich beroepen op de wetenschappelijke methodes die gebruikt zijn bij het vervaardigen van het product, zoals in het voorbeeld van vandaag:
|
Liga, NRC Handelsblad, 1958 |
Zo leren we dat Liga niet alleen 'Krachtige Kost voor het Kind' is, maar dat men in het
moderne biochemische laboratorium van de Liga fabrieken de voedingswetenschap op de voet volgt. Welke jaren50 moeder zou dat nou niet een geruststellende mededeling vinden?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten