Please feel free to comment, critise or send us your additions and suggestions for future blogs; as a dealer, I also buy new material, send your offer to ads@srok.nl.

Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

zondag 22 januari 2012

Illustrators (1)

In een van de vorige blogs heb ik het al even over bekende 'illustrators' gehad - een van mijn persoonlijke favorieten is Boris Artzybasheff. Hij is (vooral) bekend om zijn magazine covers (voor TIME) en illustraties bij tijdschriftartikelen - ik heb wel een paar reclames met tekeningen van zijn hand, maar die zijn veel minder talrijk dan die van Norman Rockwell, Jerry Bingham, Jon Whitcomb en anderen die talloze advertenties geillustreerd hebben.

Omdat ik reclames uit tijdschriften en kranten verzamel, krijg ik uiteraard veel tijdschriften in handen, soms met prachtige covers en - zoals dat met verzamelaars gaat - van het een komt het ander en inmiddels heb ik een bescheiden verzameling tijdschriftcovers, waaronder een behoorlijk aantal van TIME Magazine (Atlantic Edition), zie het voorbeeld hieronder met een portrettekening door Artzybasheff van R. Buckminster Fuller.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten