Please feel free to comment, critise or send us your additions and suggestions for future blogs; as a dealer, I also buy new material, send your offer to ads@srok.nl.

Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

vrijdag 17 februari 2012

Language, language (2)

Toen ik op de lagere school zat (jaren 60) circuleerde er nog steeds grappen over Hitler in de trant van "Hoe heet Hitler in het Russisch? Antwoord: Slarottimof" en zo kwamen natuurlijk nog veel meer talen aan bod.

Van dat kaliber zijn de woordspelingen in de volgende advertentie voor de candy bar "Banjo" van fabrikant Mars in 1950: De hoofdrollen in de nieuwe thriller worden gespeeld door de filmsterren Betty Lovesem en Han Demover :-).


Mars - Banjo, UK 1950



Het kan nog veel erger trouwens, ik kwam laatst een vrij recente advertentie tegen voor SPORTUGAL, omdat het zo'n ideaal land is om te sporten. Wel erg flauw en voordehandliggend. Dat kan beter, en daar heb ik ook voorbeelden van - die zal ik opnemen in latere aflevering van de "Language, language" serie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten