Please feel free to comment, critise or send us your additions and suggestions for future blogs; as a dealer, I also buy new material, send your offer to ads@srok.nl.

Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

dinsdag 7 februari 2012

Yellow cars revisited

Vandaag kwam de laatste van 4 zware dozen recent gekochte tijdschriften binnen - Engelse tijdschriften uit de babyboom jaren. Als hardcore verzamelaar kan ik natuurlijk niet wachten en ga tijdens mijn lunchboterhammetjes meteen zitten bladeren.

Het zijn ruim 300 tijdschriften, dus dat wordt hard werken om die allemaal te bekijken op leuke nieuwe reclame - het is vooral de kunst om niet alles te willen bewaren :-).

Ik tegenstelling tot de indruk die ik in deze blog probeer te geven, ga ik niet altijd even systematisch te werk - vaak zit ik eerst uitgebreid te bladeren voordat ik de gevonden reclame sorteer volgens mij eigen classificatie-systeem (zie eerdere entries in deze blog). En zelfs als het eenmaal gesorteerd is, kan het nog weken duren voordat alles in de juiste mappen zit - vaak komt namelijk halverwege weer een nieuwe partij binnen, die alle  aandacht opeist ...

Het leukst is het natuurlijk om ads te vinden die een leuke aanvulling vormen op een van mijn hoofdthema's, vooral als dat onderwerpen zijn waar je niet zoveel van vindt. Op het gebied van auto's verzamel ik zelf hoofdzakelijk vrachtauto's en andere utility vehicles, advertenties voor personenauto's leg ik meestal opzij voor andere verzamelaars, behalve natuurlijk de al eerder genoemde gele auto's.

En gelukkig vond ik na een half uurtje bladeren de onderstaande prachtige Jensen advertentie, uitgevoerd in stijlvol geel - of de auto ook daadwerkelijk geelgespoten verkrijgbaar was, betwijfel ik sterk. Waarschijnlijk was de gele kleur alleen voor de advertentie en was de auto zelf gewoon zwart.

Jensen Motors, 1947 (UK) 



 Overigens is de auto die op mijn computerscherm nogal oranje-geel aandoet, in werkelijkheid mooi zachtgeel. Kleuren blijven altijd een probleem bij het scannen en tonen op het scherm. Ondanks dat hoop ik dat ook de niet-autoliefhebber zal beamen dat dit een mooie advertentie is.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten