Please feel free to comment, critise or send us your additions and suggestions for future blogs; as a dealer, I also buy new material, send your offer to ads@srok.nl.

Commentaar en aanvullingen op deze blog zijn van harte welkom. Heeft u advertentie materiaal of oude tijdschriften waar u zelf niets meer mee doet, stuur dan een email naar ads@srok.nl. Voor mooi materiaal betaal ik een goede prijs. Heeft u zelf belangstelling voor oude advertenties, kijk dan eens in de on-line catalogus van SROK Ads op www.srok.nl of bij onze advertenties op Marktplaats.

vrijdag 10 februari 2012

Science sells

Reclamemakers gebruiken veel verschillende technieken om potentiele kopers van hun producten te verleiden tot aankoop - ze kunnen hoog opgeven over de kwaliteit c.q. exclusiviteit van het product (horloge ads) of juist vertellen hoe veel goedkoper het is dan het product van de concurrent (supermarkt ads), ze kunnen het doen voorkomen of het kopen c.q. consumeren van het product een begerenswaardige levensstijl met zich meebrengt (whiskey ads), ze kunnen proberen indruk te maken op de kopers met het noemen van geheimzinnige ingredienten (de dispergon-A in de Prodent tandpasta) of zich beroepen op de wetenschappelijke methodes die gebruikt zijn bij het vervaardigen van het product, zoals in het voorbeeld van vandaag:

Liga, NRC Handelsblad, 1958

Zo leren we dat Liga niet alleen 'Krachtige Kost voor het Kind' is, maar dat men in het moderne biochemische laboratorium van de Liga fabrieken de voedingswetenschap op de voet volgt. Welke jaren50 moeder zou dat nou niet een geruststellende mededeling vinden?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten